Promocija Kreaktivne knjige „Hajde da se igramo!“

Kreaktivna knjiga „Hajde da se igramo!“   autora Nade  Kljajić predstavljena je juče  đacima OŠ „Branko Radičević“ u velikoj sali Novosadskog dečijeg kulturnog centra.  Ovo novo druženje sa decom,  je predstavilo samo još jedan divan doprinos u nizu daljeg promovisanja jedinstvene i drugačije knjige namenjene deci.

Šta su to učenici mogli da saznaju na ovoj promociji?

Kreaktivna knjiga autora i učiteljice Nade Kljajića Hajde da se igramo!“- je sastavljena iz dva dela. Prvi deo  opisuje događaje u neobičnoj (običnoj) školi, a drugi čini, pesničku kreativnu vezu sa prvim delom. Knjiga je originalan poziv za svu decu, da se zabave, maštaju, poigraju i neosetno nešto nauče, da se podsete, da uporede, istaknu, oplemene ili osveste.

Knjiga je reflektivno nastala  pod uticajem nastavnog i vannastavnog rada sa đacima u školi. Ona čini da se neke, na izgled, nevažne ljudske (međuljudske) osobine pobude i učvrste u najranijem dobu.

Zabavnu knjigu svi vole i žele, jer se kroz njen drugačiji i interesantniji sadržaj  deci omogućava da lako razumeju i sebe i druge.  Ona se kroz sadržaj knjige, uče strpljenju, razvijajući pažnju i doslednost, kao i drugim pozitivnim kvalitetnim osobinama.

Sadržaj knjige u prvom delu otkriva tok neobične (obične) priče, koje potpiruju maštu i navodi decu da u njoj prepoznaju sebe, svoje drugove kao i osobe iz svog okruženja. Deca postaju koautori u knjizi zbog realizovanja predviđenih zahteva  tzv. „izazova“ u vidu ilustracija, reči ili rečenica.

Kroz „kreaktivni“ rad na ovoj knjizi, deca će shvatiti i naučiti da poštuju svoj i tuđi rad, originalnost, ideju, potrebu za dokazivanjem, kao i izazov i uspeh, pod uslovom da ih rešavaju promišljanjem kao i razmenom mišljenja sa svojim drugovima (roditeljima, nastavnicima,.…)

U drugom delu knjige nalaze se zabavne, poučne i pesme za razmišljanje. Nekoliko vrednih i talentovanih učiteljica je obogatilo i oplemenilo nekolicinu od tih pesama, svojim ilustracijama.  Što poručuje čitaocu, koautoru knjige, da je korisno i poželjno sarađivati tokom stvaralaštva i sa drugima, tokom rada ili igre, ali i da svako dete može da uoči lepotu u različitim ilustracijama. Naravno, u ovom delu knjige, nisu sve pesme ilustrovane, jer je potrebno da se ideja o ilustrovanju i dalje nastavi.

Na kraju knjige, autor zahteva ocenu, od dece za svoj kreativni rad.

Takođe, važno je istaći, da ova Kreaktivna knjiga može pomoći učiteljima (ili vaspitačima) tokom realizovanja časova odeljenjskog starešine i kao dopuna redovnoj nastavi.